Wypalanie filtra cząstek stałych w TDI Common Rail

Admin
Site Admin
Posty: 119
Rejestracja: wt cze 27, 2017 8:39 pm

Wypalanie filtra cząstek stałych w TDI Common Rail

Post autor: Admin » pn paź 30, 2017 9:15 pm

Obrazek

Regeneracja pasywna
Podczas regeneracji pasywnej cząstki sadzy są stale spalane bez interwencji modułu sterującego silnik (ECM) J623.
Dzieje się tak przede wszystkim przy wyższych obciążeniach silnika, takich jak podczas jazdy po autostradzie, gdy temperatura gazów spalinowych wynosi od 662 ° F do 932 ° F (350 ° C do 500 ° C).
W tych temperaturach cząstki sadzy są przekształcane w dwutlenek węgla poprzez reakcje spalania z dwutlenkiem azotu.

Regeneracja aktywna
W dużej części zakresu roboczego temperatura spalin jest zbyt niska dla pasywnej regeneracji. Ponieważ cząsteczki sadzy nie mogą już być wyeliminowane biernie, sadza gromadzi się w filtrze. Gdy tylko filtr cząstek stałych zostanie zapełniony, moduł sterujący silnika(ECM) J623 inicjuje aktywną regenerację. Cząsteczki sadzy spalają się przy spalinach w temperaturze od 1022 ° F do 1202 ° F (550 ° C do 650 ° C).

Obciążenie sadzą filtra cząstek stałych oblicza się za pomocą dwóch zaprogramowanych modeli w sterowniku silnika (ECM) J623. Jeden z modeli obciążenia jest określany na podstawie profilu jazdy użytkownika oraz sygnałów z czujników temperatury gazów spalinowych i podgrzewanego czujnika tlenu (HO2S) G39.
Innym modelem obciążenia sadzy jest opór przepływu filtra cząstek stałych. Jest on obliczany z sygnałów
czujnika ciśnienia spalin 1 G450, czujnika temperatury spalin (EGT) 3 G495 i masowe powietrze czujnika przepływu (MAF) G70.

Regeneracja zainicjowany przez kierowcę
Temperatura spalin wystarczająca do regeneracji filtra cząstek stałych nie jest osiągnięta, gdy
pojazd jest prowadzony tylko na krótkich dystansach. Jeśli stan obciążenia filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego osiągnie wartość progową, lampka wskaźników filtra oleju napędowego K231 w tablicy przyrządów zaświeci się.
Ten sygnał zachęca kierowcę do przeprowadzenia regeneracji. Pojazd musi być wtedy napędzany przy zwiększonej prędkości, aby zapewnić odpowiednią temperaturę gazów spalinowych. Warunki eksploatacji muszą pozostawać niezmienne w tym okresie dla pomyślnej regeneracji.
Szczegółowe informacje na temat zachowania wymaganych warunków w czasie regeneracji, gdy pojawi się lampka K231 w Podręczniku użytkownika

Regeneracja serwisowa
Jeśli wcześniejsze regeneracje nie zostały pomyślnie zakończone i stan obciążenia filtr cząstek stałych osiągnął 1,41 uncji (40 gramów), zaświeci się jednocześnie lampka wskaźnika filtra oleju cząstek stałych K231 i lampka kontrolna swiec żarowych K29. Pojawi się tekst "Sprawdź silnik - warsztat" na wyświetlaczu na tablicy wskaźników.
Powoduje to, że należy odwiedzi najbliższy punkt serwisowy. W takim przypadku moduł sterujący silnika
(ECM) J623 blokuje aktywną regenerację filtra cząstek stałych silnika Diesla, aby zapobiec uszkodzeniu filtra.
Filtr cząstek stałych może być regenerowany tylko przez regenerację za pomocą interfejsu diagnostycznego.
Gdy stan załadunku osiągnie 1,59 uncji (45 gramów), regeneracja filtra
nie jest już możliwa. Ponieważ niebezpieczeństwo zniszczenia filtra jest zbyt
duże, z tym obciążeniem filtr należy wymienić.

Wideo porada jak aktywować regenerację serwisową.

https://www.youtube.com/watch?v=AGCAnPpvBCE&t

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość